Vision
Krigens Arv er IKKE et historisk scenarie. Det foregår i et rige, der minder om en nordisk middelalder, med nordiske inspirerede navne, på både personer og steder, men alt sammen pyntet med en grad af mytisk fiktion.
Scenariet er sat til at være kort og intenst. Der vil være flere akter hen over den halvanden dag, som scenariet varer. Her skal de tilstedeværende navigere både i den overordnede konflikt og i deres egne private fortællinger og behov, både individuelt og knyttet til deres slægt.
Vigtigst af alt handler scenariet om at samle magt og prestige til sin slægt. Når man træder i magtens korridorer, træder man en varsom sti, og alle roller kommer til at skulle tage stilling til beslutninger de ikke har lyst til at tage.
Det er derfor vigtigt for arrangørerne, at alle deltagere får udleveret klart definerede målsætninger i deres skrevne roller, og disse målsætninger kan komme til at konflikte med din gruppe og dine allieredes målsætninger.

Hvis alle roller, ved scenariets afslutning, har følt sig udfordrede og været i tvivl om deres valg for dem selv og deres slægt, så har scenariet fulgt vores vision og været en succes.
Derfor vil designet og temaet for rollerne og grupperollerne afspejle dette, selvom de vil tilstræbe af tage udgangspunkt i deltagernes ønsker.
Fordi vi ønsker en udfordrende ingame oplevelse, vil der være en kortere pause indlagt i scenariet. Dette er både af praktiske grunde, og da vi har erfaret, at mange svære beslutninger kan stresse vores deltagere offgame. Derfor vil vi gerne give spillerne pusterum for at have mere overskud mentalt til at presse og forhandle med hinanden konstruktivt.
Vi håber dog også at I er villige til at træde ind i scenariet med begge fødder først, for målet er at Krigens Arv er et scenarie, malet i grå nuancer, hvor der ikke er noget, der er sort og hvidt.
Vi bruger termet: For de, der hygger sig ved at spille rollespil og ikke for dem, der spiller rollespil for at hygge sig…
